Späť

Sladký spánok

Pridané: 26.8.2012 16:12:00 Počet zobrazení: 2008

26 August 2012

Medzi jednu z najčastejších „menej závažných“ zdravotných komplikácií patrí porucha zaspávania. Určite to veľa z vás pozná – ľahnete si do postele a na miesto blahodarného spánku sa len prevaľujete zo strany na stranu a sladučké sny sa nie a nie dostaviť.

Sladký spánok

Tu je niekoľko základných pravidiel, ktoré by sme mali dodržať:

 

Ráno vstávajte pravidelne v tú istú dobu, ako ste zvyknutí. Dlhším spánkom nedoženiete „deficity“ z minulosti, naopak budete viac rozlámaní. Predĺžený ranný polospánok celkový pôsobí na stav organizmu negatívne.

V priebehu dňa nespite. Organizmus si nastavte na pravidelný režim, cez deň sa venujte pracovným povinnostiam, rodine, zábave, fyzickému cvičeniu a v noci nechajte svoje telo oddýchnuť. Do postele by ste mali ísť primerane unavení – fyzicky, ale aj psychicky.

S prichádzajúcim večerom sa na spanie pripravte. Neprejedajte sa, kávu už nechajte na ráno ďalšieho dňa a pracovné povinnosti tiež. Ráno je múdrejšie večera. Namiesto vysokých obrátok si radšej pustite obľúbenú relaxačnú hudbu, pri ktorej ešte môžete dokončiť posledné, nenáročné povinnosti.

Vaša posteľ, okrem toho že by mala byť kvalitná, je miesto, kde spíte. Neberte si do postele svoje denné povinnosti a starosti, večerný sendvič ani poslednú cigaretku. Miestnosť, kde sa snažíte zaspať, by mala byť dobre vetraná a neprekúrená. Neprikazujte si, že musíte zaspať na povel, myslite na príjemné veci, relaxujte a zaspite.

 

Niekedy sa jednoducho radí, ale spánok aj tak dlhodobo neprichádza. V týchto prípadoch môžete hore uvedené zásady doplniť vhodnou fytoterapiou. V našej ponuke nájdete niekoľko kvalitných nenávykových výrobkov pre podporu zaspávanie a navodenie zdravého spánku.

 

Medzi tradičné bylinky používané pri poruchách spánku patrí Medovka lekárska. Čaj z medovky pôsobí blahodarne na nervovú sústavu a pomáha pri zaspávaní. Medovka je vhodná aj pre deti.

Čaj Dobrú noc s medovkou, chmeľom, materinou dúškou a ďalšími bylinkami pomáha navodeniu a prehĺbeniu zdravého spánku, urýchľuje zaspávanie. Pije sa asi hodinu pred spaním. Túto bylinnú zmes môžete užívať aj vo forme kvapiek. Podobne pôsobia kvapky Na spanie, s podobným zložením, vhodné na obmenu pri dlhodobom užívaní.

Už naši predkovia poznali výnimočné účinky koreňa z valeriány lekárskej. Tinktúra z tejto byliny je vhodná pri nervovom vyčerpaní, srdcovej úzkosti a prepracovanosti, má upokojujúci účinok. V našej ponuke môžete nájsť Valeriánske (baldriánske) kvapky.

 

Želáme vám pokojné zaspávanie a veľa príjemných snov.

 

(foto http://botanika.wendys.cz, www.gresik.sk, www.gresik.cz)


 

Diskusia

(0 komentárov)
Žiadne komentáre

Prihlásenie

Táto stránka používa cookies. Viac info